Egyszerűbb egységes piac, hogy a vállalatok Európát válasszák
Az Európai Bizottság ma egységes piaci stratégiát (https://single-market-economy.ec.europa.eu/publications/single-market-strategy_en) terjesztett elő, hogy egyszerűbb, zökkenőmentesebben működő és erősebb európai belső piacot hozzon létre. A stratégia ambiciózus intézkedéseket határoz meg az EU-n belüli kereskedelmet és beruházásokat hátráltató jelenlegi akadályok csökkentésére, segíti a kkv-kat a működésben és a tevékenységeik bővítésében, továbbá a digitalizáció fellendítésével enyhíti a vállalkozások terheit. A stratégia felhívja a tagállamokat, hogy tegyenek meg minden tőlük telhetőt annak érdekében, hogy az uniós piac jelentse a legjobb választást a vállalatok, a munkavállalók és a fogyasztók számára.
A Bizottság emellett bejelentett egy olyan intézkedéscsomagot is, amely évi 400 millió eurónyi adminisztratív költséget takarít meg a vállalatok számára, a korábbi egyszerűsítési törekvések (https://commission.europa.eu/law/law-making-process/better-regulation/simplification-and-implementation_en) által már megcélzott 8 milliárd eurón felül. A kis méretű, közepes piaci tőkeértékű vállalatok új kategóriájának bevezetése révén az intézkedések enyhítik a megfelelési kötelezettségeket, és ezáltal forrásokat szabadítanak fel a növekedés és a beruházások számára az egységes piacon. Az intézkedések növekedésre ösztönzik a kkv-kat, digitalizálják a szabályozási folyamatokat, csökkentik a bürokráciát, és támogatják a Bizottság azon célkitűzését, hogy a jelenlegi megbízatása végéig összességében 25%-kal, a kkv-k esetében pedig 35%-kal csökkentse az adminisztratív költségeket.